Від початку існування Церкви були чоловіки і жінки, які вирішували залишатися неодруженими з любові до Христа. Навіть якщо людині дано в посідання всю землю, дехто обирає жити у відносній бідності. Хоча людина створена вільною і може робити власний вибір, дехто обирає підкорятися комусь іншому. І попри велику кількість гарних чоловіків і жінок, що могли б одружитися, дехто з них обіцяє жити без статевих стосунків. Вони обирають собі безшлюбне життя.
Ісус
Чому? Тому що, як і перші учні, вони почули слова Ісуса, звернені до них: «Ідіть за Мною» (Мк 1, 17). Їхні стосунки з Ісусом сильніші за взаємини з будь-ким іншим. Вони бажають своїми серцем, душею й тілом належати виключно Йому. Ісус обіцяв хороше майбутнє тим, хто покине все заради Нього – навіть можливого чоловіка або жінку, – та піде за Ним: «Запевняю вас, що немає нікого, хто, залишивши дім, або дружину, або братів, або батьків, або дітей заради Божого Царства, не одержав би значно більше тепер, а в прийдешньому віці – вічне життя!» (Лк 18, 29-30).
Целібат
Священики, брати, сестри та інші люди, які відчули в собі покликання від Бога якомога ближче наслідувати приклад Ісуса Христа, складають обіт безшлюбності (інша назва – обіт чистоти). Це означає, що вони ніколи не візьмуть шлюб та житимуть до кінця свого життя без статевих стосунків.
Бог сказав: «Не добре чоловікові бути самому» (Бут 2, 18). І в безшлюбності, присвяченій Богу, чоловік або жінка не самотні, а надзвичайно близькі до Нього. Існує багато прикладів священиків, братів, сестер та інших людей, які абсолютно щасливі у своєму покликанні та живуть життям, сповненим друзів, родичів і людей, яким служать. Саме тому, що вони не перебувають у шлюбі та не мають піклуватися про свою родину, вони вільні служити всюди, куди Бог кличе їх проголошувати Євангеліє.
Покликання
Безшлюбність – це чудове покликання, що у своїй суті відповідає тому, як ми були створені Богом. Воно робить чоловіка і жінку вільними наслідувати Ісуса ближче, ніж вони могли би в іншому випадку. Звісно, як і одружені люди, ті, хто обирає целібат, відчувають труднощі у здійсненні свого покликання. Але це не причина, щоби й не починати! Християни завжди можуть розраховувати на допомогу Божої благодаті. Слід сподіватися, що вони також можуть розраховувати на підтримку своїх братів та сестер у Христі. Жоден християн, чи то у шлюбі, чи то в целібаті, не зможе досягти успіху без цього.
Можливо, Бог кличе тебе присвятити все своє життя Йому в целібаті? А може, Він кличе тебе до життя у шлюбі? Обидва ці покликання – благородні, але тільки одне з них пасує тобі найкраще. Шукай його, якщо ти ще не знайшов. Запитай у самого Бога та розкажи про свої стосунки з Ним хорошому священикові, або сестрі, або брату. А передусім, як сказав Ісус, «Не бійся». Ісус обіцяв нам допомогти жити згідно з цим покликанням, коли сказав: «І ось Я з вами по всі дні аж до кінця віку» (Мт 28, 20).
Неодружені, як на Небесах?
У шлюбі чоловік і жінка обіцяють себе одне одному аж до самої смерті. Ісус сказав, що на Небесах ніхто не одружується і не виходить заміж; усі «як ангели» (Мк 12, 25), тобто не мають сексу та його жадання. Людина, що провадить святе, безшлюбне життя на землі, має передсмак Небес, де Бог цілком виконає всі наші бажання. Тому це покликання до целібату «задля Царства Небесного» (Мт 19, 12) є дуже важливим свідченням для Церкви.
О. Мішель Ремері, Твіти з Богом
Зважаючи на книги та проповіді таких отців, як Ксаверій Кнотц (“Секс, якого не знаєте”), Петро Куркевич (“вінчання також означає: Я хочу кинутися на це тіло, ХОЧУ З’ЇСТИ його з кісточками. Хочу мати секс з нею! І то щодень”) з часом з’явиться пропозиція дозволити одружуватися і монахам та єпископам. Щоб вони не втрачали так багато, як втрачають у своєму стані.
Богословське обґрунтування завжди можна знайти (апостол Петро мав дружину, дітей і тещу; від ранніх єпископів вимагалося бути “однієї лише жінки чоловіком”).
Микита
не те що не можна а треба
якщо християни не свідчать про своє життя іньшим християнам і не проповідують і не євангелізують там де є
то стоїть питання
питання
вони або самі не знають чого в храм ходять
або просто такі ліниві що “їхня хата з краю ” – гріх гріхів – догма їхнього життя
з теорії сукупного гріха – він лежить на нації і в тч на душпастирях
(і це чітко прописанов катехизмі !)
При вступі до духовних семінарій УГКЦ варто було б ставити вступникам (які вважають що знайшли своє покликання в священстві) запитання: “Чи готовий би ти пожертвувати сімейним життям ради свого покликання?” (якби, припустимо, в УКГЦ впровадили практику безшлюбності для священиків як це є у римо-католиків). Швишде за все, більше половини семінаристів відмовилися б в такому випадку від свого священичого покликання.
Однозначно варто ставити таке запитання. Але в УГКЦ такої практики не буде введено. Це є скарб Церкви (УГКЦ) мати вибір у якому стані служити Богові. В УГКЦ Бог дає покликання як до одруженого так і до неодруженого священства. Маємо гарні приклади численних святих.
“Але в УГКЦ такої практики не буде введено”
чи буде чи не буде відомо Богові .
Плоди якості навчання , якості проведення дошлюбного катехизму з 1991 по 2010 роки маємо
30 000 000 зроблених абортів . свічдать самі про себе
А саме – якщо брати УГКЦ – 65 % шлюбів укладених з 1991 по 2019 роки розсипались
…..”і познаєте їх по їхніх ділах … “
“Але в УГКЦ такої практики не буде введено” – чи буде чи не буде відомо Богові -> також людині. Такої практики не буде введено.
30 млн. абортів не свідчить про якість проведення дошлюбного катехизму. Не можна статистику по всій України серед громадян різних віросповідувань прирівнювати до вірних, як це можна з цих слів зрозуміти, УГКЦ. Та сама ситуація зі статистикою розлучень. Це статистика по всій Україні серед громадян різних віросповідань.